Thiết kế và sử dụng Bảo tàng ảo trong dạy học Lịch sử Việt Nam lớp 10 ở trường trung học phổ thông thành phố Cần Thơ

  • Nguyễn Đức Toàn
  • Tô Duy Khang
  • Phạm Thị Huỳnh Như
  • Nguyễn Minh Phương
Từ khóa: History teaching methods; virtual museum; Educational innovation; High school; Digital technology

Tóm tắt

The development of the industrial revolution 4.0 has created significant changes in almost all areas of social life, including education. New technologies, teaching equipment and teaching aids applied to the teaching process in general and teaching History in particular have opened a new breakthrough in teaching methods, including the use of Virtual museums in Vietnam in high schools have brought many positive effects. By using the Virtual Museum, students have access to a new, interesting and interactive form of learning, helping to form a sense of History for students, making the lesson content detailed and realistic, economy, contributing to meeting the current requirements of fundamental and comprehensive educational reform

Tác giả

Nguyễn Đức Toàn

TS. Trường Đại học Cần Thơ

Tô Duy Khang

Trường Đại học Cần Thơ

Phạm Thị Huỳnh Như

Trường Đại học Cần Thơ

Nguyễn Minh Phương

Trường Đại học Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-12-30
Chuyên mục
THIẾT BỊ VỚI CHƯƠNG TRÌNH GIÁO DỤC PHỔ THÔNG MỚI