Thực trạng một số chỉ số hình thái, thể lực của trẻ chậm phát triển trí tuệ dạng nhẹ từ 6 đến 9 tuổi ở một số trường chuyên biệt tại thành phố Hồ Chí Minh

  • PGS.TS. Trịnh Hữu Lộc
  • TS. Nguyễn Quốc Thắng
  • ThS. Lâm Thanh Minh
Keywords: mild intellectual disability, reality, morphological and physical strength, special schools.

Abstract

Researching the physical state of an object is the
premise and basis for all researches related to the
physical quality of that object. The paper was
conducted to initially assess the status of some
morphological and physical strength of children with
intellectual disability (CPTTT) from 6 to 8 years old
in some specialized schools in Ho Chi Minh City (in
2017). The research results, thereby, will be
considered as a basis for further study to set up
appropriate exercises for this object in the current
period.

điểm /   đánh giá
Published
2020-12-24
Section
SPORTS FOR ALL