Phát triển trí tưởng tượng phong phú trong dạy học môn Toán theo tiếp cận STEAM cho trẻ 5-6 tuổi ở trường mầm non

  • Hoàng Thị Tú
  • Đinh Đức Hợi
  • Vàng Thị Đậu
  • Hoàng Thị Mai
Từ khóa: Preschool children, imagination, mathematics, symbols

Tóm tắt

The article mentions developing rich imagination in teaching math using the Steam approach for preschool children. Research results show that the goal of Steam activities is to encourage creativity, critical thinking and practical skills through applying knowledge from many fields to solve practical problems. The research results also demonstrate that if there is an appropriate impact orientation such as integrating development areas in Math teaching according to the Steam approach, it will develop children’s rich imagination, thereby contributing to improving the effectiveness of care. Care and education of children in preschool.

Tác giả

Hoàng Thị Tú

ThS.Trường ĐH Sư phạm Thái Nguyên

Đinh Đức Hợi

PGS.TS. Trường ĐH Sư phạm Thái Nguyên

Vàng Thị Đậu

SV. Khoa GDMN Trường ĐH Sư phạm Thái Nguyên

Hoàng Thị Mai

SV. Khoa GDMN Trường ĐH Sư phạm Thái Nguyên

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-02-23
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG