Vận dụng mô hình học tập trải nghiệm của Kolb vào dạy học hình chóp tứ giác đều

  • Nguyễn Thị Thuỳ Hương
  • Nguyễn Phú Lộc
Từ khóa: Kolb experiential learning model; Visualization 8; equilateral triangular pyramidexperiential learning model; Visual geometry 8; Regular quadrilateral pyramid

Tóm tắt

In this article, we will present Kolb's experiential learning model, which comprises four distinct stages. We have since employed this model in the context of teaching eighth-grade students about regular quadrilateral pyramids. Our aim was to foster their creativity and facilitate the construction of new knowledge, ultimately enhancing their mathematical proficiency in alignment with the 2018 General Education Program requirements for Mathematics.

Tác giả

Nguyễn Thị Thuỳ Hương

HVCH Lí luận và PPDH Bộ môn Toán khóa 21.1, Trường Đại học Sài Gòn

Nguyễn Phú Lộc

GS. TS Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-02-20
Chuyên mục
THIẾT BỊ VỚI CHƯƠNG TRÌNH GIÁO DỤC PHỔ THÔNG MỚI