Thiết kế dạy học STEM theo quan điểm học bằng làm

  • Nguyễn Đắc Trung
  • Nguyễn Thị Hương Giang
Từ khóa: STEM, Learning by doing, instructional design.

Tóm tắt

STEM education helps students know how to apply the knowledge, understanding and skills learned from the subjects to life. To achieve that goal, teachers must change the strategy of instructional design. As a result, STEM lessons will help students think and solve problems based on rigorous and highly applicable science, making a significant contribution to the career orientation of each learner. For primary school students, STEM-oriented education will focus on helping students get acquainted, create excitement, and discover useful and interesting things in life. Seeing that human meaning, the authors researched how to design STEM teaching activities that bases on the theory of learning by doing and introduced it in the article.

Tác giả

Nguyễn Đắc Trung

Tiến sĩ, Giảng viên viện Sư phạm kĩ thuật, Đại học Bách Khoa Hà Nội

Nguyễn Thị Hương Giang

Tiến sĩ, Giảng viên viện Sư phạm kĩ thuật, Đại học Bách Khoa Hà Nội

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-11-28
Chuyên mục
THIẾT BỊ VỚI CHƯƠNG TRÌNH GIÁO DỤC PHỔ THÔNG MỚI