Vận dụng lý thuyết lược đồ vào giảng dạy kỹ năng đọc hiểu tiếng Việt cho người nước ngoài tại Trường Cao đẳng Sư phạm Nghệ An

  • Hồ Thị Phương Mai
Từ khóa: Formal schema, linguistics, content schema

Tóm tắt

Reading skills is one of the four important skills of learning a foreign language. Through reading activities, learners can expand their vocabulary and understand many rules of using language through the context of the text. Reading comprehension is a process in which readers interact positively and proactively with reading texts and listeners through a combination of relevant information resources and effective and diversified use of strategies and skills to achieve your goals. In this article, we attempt to provide the application of scheme theory to teach Vietnamese reading comprehension skills for foreigners at Nghe An College of Education.

Tác giả

Hồ Thị Phương Mai

ThS. Khoa Ngoại ngữ. Trường CĐSP Nghệ An

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2023-11-23
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG