Những giới hạn của sự tiếp nhận tác phẩm văn học và định hướng tiếp nhận cho học sinh trong dạy học Đọc hiểu tác phẩm văn chương ở trường phổ thông

  • Thái Thị Hoài An
  • Hoàng Thị Thúy
Từ khóa: Reception, reader, limitation, literary work, high school

Tóm tắt

It can be said that reception is the activity appropriating the ideological and artistic values of a literary work and also a creative activity expanding several dimensions of the work’s existence in life. In the process of decoding a literary work, although readers have a certain freedom, it does not mean that there are no any limitations. The article mainly focuses on understanding the roles and the limitations of the reader in receiving literary works as well as proposing principles of approaching these works for students in reading and understanding literary works at high schools.

Tác giả

Thái Thị Hoài An

TS. Trường Đại học Tây Nguyên

Hoàng Thị Thúy

ThS. Trường Đại học Tây Nguyên

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2025-02-14
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG