Tính xác thực của các nhiệm vụ trong ba bộ sách giáo khoa Toán lớp 11 Chương trình Giáo dục phổ thông 2018

  • Lê Nữ Quỳnh Anh
  • Tạ Thị Minh Phương
Từ khóa: Authenticity, textbooks, real-world tasks

Tóm tắt

The article focuses on the authenticity of mathematical modeling tasks. It applies Palm’s (2007) authenticity criteria and categorizes tasks into levels of real-world relevance to evaluate those in three Grade 11 mathematics textbooks. The findings indicate that the current textbooks have integrated numerous real-world tasks; however, differences in the levels of these tasks are analyzed and discussed in detail within the article.

Tác giả

Lê Nữ Quỳnh Anh

HVCH K31, Khoa Toán Trường ĐHSP, Đại học Huế

Tạ Thị Minh Phương

TS. Khoa Toán, Trường ĐHSP, Đại học Huế

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2025-02-15
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG