Lợi ích và thách thức của việc sử dụng công nghệ thông tin hỗ trợ trong lớp học tiếng Anh tại Trường Tiểu học Châu Văn Liêm - Bene

  • Phạm Hồng Thy
  • Phan Phạm Nguyệt Quế
  • Nguyễn Ngọc Lynh Đan
  • Hà Thị Yến Nhi
Từ khóa: Technology-Enhanced Language Learning (TELL), technology, language teaching and learning

Tóm tắt

This study aims to explore the benefits and challenges of using Technology-Enhanced Language Learning (TELL) in teaching English with Information and Communication Technologies (ICT) at Chau Van Liem Primary School. Both qualitative and quantitative research methods were employed in this study. Participants included 2 English teachers and 100 third and fifth-grade students. The results indicate that the application of TELL brings numerous benefits, such as increasing students’ concentration and motivation, helping them develop collaboration skills and self-assessment in the English learning process. Additionally, several challenges were identified, including issues related to ICT skills, infrastructure, teacher attitudes, and classroom time management.

Tác giả

Phạm Hồng Thy

Khoa Ngoại ngữ, Đại học Công nghệ Đồng Nai, Biên Hòa, Việt Nam

Phan Phạm Nguyệt Quế

Trường Tiểu Học Châu Văn Liêm, Hồ Chí Minh, Việt Nam

Nguyễn Ngọc Lynh Đan

Khoa Ngoại ngữ, Đại học Công nghệ Đồng Nai, Biên Hòa, Việt Nam

Hà Thị Yến Nhi

Khoa Ngoại ngữ, Đại học Công nghệ Đồng Nai, Biên Hòa, Việt Nam

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-07-09
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG