Vận dụng mô hình học tập trải nghiệm của Kolb toán học hóa tình huống thực tiễn dạy học khái niệm đồ thị hàm số bậc hai môn Toán lớp 10

  • Trần Minh Khang
  • Nguyễn Phú Lộc
Từ khóa: Experiential learning, Kolb’s experiential learning model, Quadratic function

Tóm tắt

The 2018 comprehensive general education program was officially applied, with a “learner-centered” perspective that has created significant changes in applying modern teaching theories to teaching. Among them, David A. Kolb’s Experiential Learning Theory (1984, 2015) is of special interest to apply by educators. In this article, we present a case of designing teaching about function graphs - Math 10 according to Kolb’s model with the goal of improving student positivity in the teaching process.

Tác giả

Trần Minh Khang

HVCH Lí luận và PPDH Bộ môn Toán Khóa 28, Trường ĐH Cần Thơ

Nguyễn Phú Lộc

GS. TS. Khoa Sư phạm, Trường ĐH Cần Thơ

điểm /   đánh giá
Phát hành ngày
2024-02-20
Chuyên mục
NGHIÊN CỨU ỨNG DỤNG